czwartek, 26 stycznia 2012

Nowa wersja w Android Markecie (2.2.1)

W Android Markecie dostępna jest aktualizacja Listy Leków Refundowanych (2.2.1).

Nowości w tej wersji:
- Optymalizacja dla słabszych urządzeń - trzykrotnie mniejsze wymagania pamięciowe. To powinno wyeliminować problemy z brakiem pamięci na najsłabszych telefonach. Jestem ciekawy czy jest to odczuwalne dla użytkowników.
- Ekran ładowania i ładowanie bazy leków w osobnym wątku - rozwiązuje to problem z "zawisaniem" aplikacji na starcie.
- Poprawiony wygląd. Poprawione kilka niedociągnięć, odrobinę zmniejszona czcionka. Nie jest teraz zbyt mała?
- Poprawki drobnych usterek - nawias w cenie detalicznej przez zł, zbędna opcja w menu szczegółów leku itp.
- Zmiana nazewnictwa wersji z chromowatej (1.0, 2.0, 3.0 itd) na normalną (2.0, 2.1, 2.1.1, 2.2) tj pierwsza cyfra - rewolucja, druga update, trzecia hotfix.

Rano przyszedł raport błędu od jednego użytkownika związany właśnie z ładowaniem bazy leków w osobnym wątku i równoczesnym skanowaniu kodów. Analizowałem to i jestem w kropce bo nie wiem jak do takiej sytuacji mogło dojść. Szkoda, że nie mam od tego użytkownika jakiegoś opisu co robił krok po kroku. Zamiast tego tylko goły stack trace. Dodałem więc trochę na ślepo kilka zabezpieczeń (synchronizacja na dostępie do bazy itp) i wrzuciłem hotfix do Marketu (2.2.1).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz